Sağlık

Kronik uykusuzluğun belirtileri nelerdir? Uykusuzluk ve gece uyumamak vücuda ne yapar?

Yatakta zorlanıyor, uyumakta zorluk çekiyor, gece gündüz uyuyamıyorsak aslında uykusuzluk sorunu yaşıyor olabiliriz. Bu durum bazen o kadar ciddi boyutlara ulaşıyor ki, bazı geceler sabahlara kadar uykusuz kalabiliyoruz.

Günün yorgunluğu, beynin arka planında dolaşan düşünceler, uyku için rahat bir ortamın olmaması gibi durumlar verimsiz uykunun başlıca nedenleridir. Özellikle aklında bir fikir takılıp kalan ve iş hayatı nedeniyle uyuyamayan kişilerde uykusuzluk hastalığı oldukça yaygın olabiliyor. İşte kronik uykusuzluk hastalığına dair tüm detaylar…

KRONİK UYKUSUZLUK (UYKUSUZLUK HASTALIĞI) BELİRTİLERİ

Uykusuzluk, bir uyku bozukluğu olarak bilinir ve kişinin yeterince uyuyamaması veya uyku kalitesinin düşük olması anlamına gelir. Kişi uykuya dalamama, uyku sırasında sık sık uyanma ya da erken uyanma gibi büyük sorunlar yaşayabilir.

Uykusuzluk birkaç gece sürüyorsa aralıklıdır; 1 ile 3 hafta arasında sürüyorsa kısa sürelidir; 3 haftadan fazla sürüyorsa kroniktir. Uyum eksikliği nedeniyle kronik bir hastalığa dönüşebilir ve çok zararlı olabilir.

Uykusuzluk doğal uyumu bozar ve tedavisi oldukça zor olabilir. Hastalar genellikle öğleden sonra veya akşam saatlerinde kısa süreli uyudukları için geceleri de uyumakta zorluk çekerler. Bazı insanlar vücutlarını sonuna kadar kullanmaya çalışırlar. Bu da ciddi fiziksel ve ruhsal sorunlara neden olur.

Genellikle stres, kaygı, depresyon, fiziksel hastalıklar veya uyuşturucu ya da uyuşturucu kullanımı nedeniyle ortaya çıkar. Kronik uykusuzluk durumunda semptomlar en az üç ay devam eder ve günlük yaşam akışını olumsuz etkiler.

KRONİK UYKUSUZLUĞUN (UYKUSUZLUK) NEDENLERİ

  1. Stres ve sorun:Özellikle yoğun iş temposu, maddi sıkıntılar, bağlantı sorunları ya da sınav stresi gibi nedenler birçok kişinin uyku sistemini bozabiliyor.

  2. Fiziksel sağlık sorunları:Kronik ağrı, astım ve alerji, reflü, artrit gibi durumlar uyku kalitesinin düşmesine neden olabilir.

  3. İlaçlar ve element kullanımı:Bazı ilaçlar ve uyarıcılar uyku kalitesini olumsuz yönde etkileyebilir.

  4. Çevresel faktörler:Gürültü, ışık kirliliği, yüksek sıcaklık veya soğukluk, yatak ve yastık seçimi gibi çevreyi etkileyen çevresel faktörler uyku düzenini bozabilir.

UYKUYA GELDİĞİNDE HUZURSUZ BACAK SENDROMU

Genellikle dinlenirken veya Uykuya geçerken bacaklarda tanımlanamayan bir huzursuzluk, karıncalanma, yanma, batma ve ağrı hissinin ortaya çıkmasıdır. bu rahatsızlıktan muzdarip insanlar Kalkıp yürümeye başladıklarında şikayetlerinin azaldığını söylüyorlar. Belirtiler belirginleştikçe uykuya dalarken ya da uyurken yaşam kalitesi bozulur.

Uykusuzluk vücuda ne yapar?

Enerji seviyesini düşürdüğü ve ruh halini olumsuz etkilediği için yaşam kalitesini önemli ölçüde azaltır. Uzmanlar sağlıklı bir yaşam için günde 7-8 saat uyku alınmasını öneriyor. İnsan yaşamının düzenli işleyişi için verimli bir uyku şarttır, aksi takdirde vücudun diğer fonksiyonları görevlerini yerine getiremeyebilir. Çoğu zaman gerilime ve travmaya neden olan bu rahatsızlık, uzun vadede kişiyi hayatın akışından alıkoyabilmektedir. Vücudun yeterince dinlenmesine izin verilmezse bağışıklıkta azalma ve yorgunluk görülür.

UYKUSUZLUK NASIL TEDAVİ EDİLİR?

Uykusuzluğun tedavisinde kişinin altta yatan nedenlerine öncelik verilmelidir. Çünkü kişiden kişiye farklılık gösteren bu tedavi teknikleri bazen yüzeysel uygulamalarla, bazen de ilaçla birlikte derin tekniklerle gerçekleştirilir. Hastanın yaşam tarzı, semptomları ve sağlık durumu dikkate alınmalıdır.

  1. Uyku sisteminde değişiklik yapılmalı. Bu değişiklikler arasında sistematik uyku ve uyanma zamanlarının ayarlanması, yatak odasının rahat ve konforlu bir ortam haline getirilmesi, yatak odasında elektronik cihaz kullanımının azaltılması ve uyku öncesi yavaşlama rutininin oluşturulması yer alıyor.

  2. Doktorlar uykusuzluk için uyku ilacı veya antidepresan gibi ilaçlar reçete edebilir. Ancak bu ilaçların uzun süreli kullanımı bağımlılığa neden olabileceğinden, yalnızca kısa süreli ve kesinlikle tıbbi gözetim altında kullanılması tavsiye edilir.

  3. Bilişsel davranışçı terapi, uyku bozukluklarının tedavisinde sıklıkla kullanılan bir psikoterapi yöntemidir. Bu tedavi, uyku hijyeni, rahatlama teknikleri ve uyku sorunlarına yönelik farkındalığı artırmaya yönelik bireysel veya grup terapi seanslarını içerir.

  4. Düzenli bir fiziksel aktivite ve hareket rejimi uyku kalitesini artırabilir ve uykusuzluk semptomlarını azaltabilir.

  5. Uykusuzluğun tedavisinde yoga, meditasyon, akupunktur gibi alternatif tıp tedavileri faydalı olabilir. Ancak yaptırmadan önce derinlemesine araştırma yapılması tavsiye edilir.

beypazari-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu