Ekonomi

Antalya’ya gelen turist sayısı 15 milyonu aştı

Antalya Kültür Yolu Festivali için kentte bulunan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 9 aylık verilere göre Türkiye genelinde turizmde 42 milyar dolar rakamına ulaşıldığını ve bu yönde ilerleme kaydedildiğini söyledi. Yıl sonu için gelir hedefi ise 55,6 milyar dolar.

Bu hedefin açıklanmasından sonra 6 Şubat depremi, İsrail’in Filistin’e saldırısı gibi olayların yaşandığını hatırlatan Ersoy, “Birçok olumsuz etkiyi birbiri ardına yaşasak da orta vadeli programı doğru yönetiyoruz. Saygılarımla, sevindirici. Antalya geneline baktığımızda dün itibarıyla 15 milyon ziyaretçi sayısını aştı. Pandemi öncesinde turizmin en yoğun olduğu 2019 yılının hem geliri hem de turist sayısı üzerinde. Bu çok sevindirici” dedi.

2018 yılında turizmde nitelikli geçiş hedefi belirlediklerini hatırlatan Ersoy, rakamların bu hedefin sağlam adımlarla ilerlediğini gösterdiğini söyledi.

“Kişi başı gecelik harcama 100 dolara ulaştı”

Turizm gelirlerinde ciddi bir artış yaşandığına işaret eden Ersoy, “2017 yılı sonunda 67 dolar olan kişi başı gece harcaması, geçen yıl açıklanan rakamlara baktığımızda 100 dolara ulaştı. Bu da sürecin ne kadar iyi olduğunu gösteriyor. politikalarımıza ve stratejilerimize uygun gelişiyor. Bu bizi çok mutlu ediyor.” ” yorumunu yaptı.

Sektörün her olaydan olumlu ya da olumsuz etkilendiğini belirten Ersoy, göreve geldiği günden bu yana birçok krizle boğuştuklarını kaydetti.

Thomas Cook’un göreve geldiğinde iflası ve ardından küresel salgınla karşılaştıklarını anlatan Ersoy, Rusya-Ukrayna Savaşı, 11 vilayeti etkileyen deprem ve seçim sürecinin yaşandığını vurguladı. Türkiye’nin bulunduğu coğrafyadan dolayı krizlere maruz kalabileceğine işaret eden Ersoy, “Dün krizler vardı, bugün krizler var, yarın da krizler olacak. Bu gerçeği zaten biliyorsak önemli olan bunu öğrenmemizdir. Bu gerçekle yaşayın.” dedi.

“Dünyanın en yoğun ve etkili tanıtım yapan ülkesi olduk”

Sektörü güçlendirmek amacıyla 2019 yılında Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nı kurduklarını hatırlatan Ersoy, şunları paylaştı:

“Ajansın temel misyonu sektör ve devletle birlikte çalışarak başta tanıtım olmak üzere turizmle ilgili sorunlara hızlı çözüm getirmektir. Bunu başarıyla yönetiyoruz. Şu anda 200’den fazla ülkede yoğun ve etkili tanıtımlar yapıyoruz. Çok kısa sürede dünyanın en yoğun ve etkili turizm faaliyetlerini gerçekleştirdik.”Tanıtım ülkesi haline geldik. Bunun sonuçlarını zaten turist sayısında ve gelirlerinde görüyoruz. Süreç tamamlandı mı? Hayır, hâlâ yapacak çok işimiz var. Çok daha fazla çalışmamız gerekiyor çünkü Türkiye’nin turizm potansiyeli çok değerli. Aslında tamamını kullanmıyoruz.”

Turizmin 12 aya uzatılması ve her ilin turizme dahil edilmesi için yoğun bir şekilde çalıştıklarını belirten Ersoy, bu hedefe doğru istikrarlı bir şekilde doğru adımlar attıklarını sözlerine ekledi.

haber-dilovasi.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu